Alla inlägg under maj 2008

Av Tots - 27 maj 2008 16:25

Måste plugga men stunder som denna när man är under press är det så mycket trevligare att promenera över till grannen och ta en kaffe i gräset. Så det har jag gjort. SKa nu ta tag i detta och försöka skriva lite.

Jag hör ljudet av glassbilen utomhus och jag vet var min kille är:) för det är han som kör.. hehe.. Skumt, när jag sjävl var liten och köpte glass från den bilen tänkte jag nog aldrig på att det var ett jobb på riktigt, utan det var bara något självklart att glassen kom i en bil med en trudelutt som förtäljde att den var på ens gård.


Näe nog med rastande nu... skärpning!!


Ska plugga lite sen ska jag i väg på födelsedagsfirande.

Av Tots - 26 maj 2008 14:02

jag känner att jag ler lite.. vet inte varför. Är det för att sommaren snart är här och min en veckas semester i solen snart är här. Är det för att snart är det slut på detta? Fick bra kritik i dag på handledning så det känns lite lättare med uppsatsen. Jag hoppas bara nu att solen kan börja lysa lite och att leendet på mina läppar blir större. Orkar inte kämpa för livet som jag gjorde förra veckan.


Snart är det sommar, visst jag ska jobba men vadå det är rätt trevligt ibland det med, umgås lite med folk:)


ska försöka att ta vara på tiden istället för att springa framåt utan att se mig om eller inte stanna upp i dagen. Jag tittar ofta framåt så mycket att jag glömmer bort här och nu, det är inte bra. man har bara ett liv och jag vill inte bli en sån människa som sprang genom livet utan att smaka på alla de goda frukter som finns.



Av Tots - 25 maj 2008 19:08

har inte gjort mycket i dag. Steg upp ur sängen klockan två. Det är så skönt att bara vara extremt lat ibland. Och just nu behövde jag verkligen det må jag då säga!!

Sen blir det ju alltid mycket trevligare att slappa i sängen halva dagen när jag har lieblich bredvid mig:) hehe.. åt munkar till frukost och chips.. Nyttigt? nej men i dag är inte en nyttig dag.


Ska ta ett bad nu sen slappa vidare... Snart är det dax att ta tag i skolan igen. men nu är det bara en vecka kvar!

Av Tots - 23 maj 2008 16:50

Men nu är det klart.... den C-uppsats som hägrat i hundra år är klar klar klar!!!!!! Klar ja nu är det bara att hoppas på godkänt. Jag och min vän har varit så effektiva, fan vad vi pluggade i går. Men en läxa har vi nog lärt oss att man inte ska dricka kaffe klockan åtta på kvällen... det gick ju aldrig att somna.


Så nu är det helg och jag unnar mig lite ledighet, ska kanske ut ikväll vet att jag inte borde då jag känner mig så trött ändå in i själen, men jag vill ha lite kul och leva lite oxå. Man kan ju inte bara plugga jämt.


Så jag ska bara vara ledig i helgen, sova vila umgås och ta det lugnt.


Och så på måndag är det nya krafter som gäller och förhoppningsvis är jag inte trött i själven längre.



Av Tots - 21 maj 2008 14:21

fan fan fan fan fan ....


Jag vet inte vad jag ska göra vet inte hur jag ska gå tillväga. jag kan inte skriva längre, jag kan inte motivera mig och jag skanar sannerligen inspiration till att göra något. kan bara tänka på den ledighet som hägrar om ca. 3 veckor när jag ligger på playan och solar och får en bränna eller så blir jag väl röd som en pion då det var så länge sen mitt vita skinn såg solen..


suck....


vad ska man göra när livet inte vill den väg som man vill själv?

vad ska man göra när orken för att skriva inte finns inom räckhåll?


jag är trött...

Av Tots - 20 maj 2008 20:53

jag börjar bli lite trött... behöver lite ledigt snart. men snart är det ledigt. har tagit tag i sluta rökandet i dag... 1 dag avklarad... more to come.


Åkt bil med min lillebror i dag.. kändes konstigt att han har körkort, han är ju bara 12? eller vänta nu jag är ju snart 27 då borde ju han vara äldre.. jag vet.. men det är som att jag just nu har kommit in i en period där jag har svårt att förlika mig med tanken att jag håller på att bli äldre. jag är inte längre 24... jaja.. det är bara att försöka göra det bästa av det.


Nu kan jag inte bestämma mig för om jag ska se film som går på tv eller desperate houswives, jaghar ju sett filmen men den e rätt kul. jaja små bekymmer i en stor värld. Ska äta skorpor med marmelad nu i alla fall mums mums. I morgon väntar en ny dag med pluggande jag hoppas att jag inte är lika trött i morgon....



Av Tots - 19 maj 2008 12:17

...gahhhhhhhhhh... alltså jag fattar inte hur detta ska gå! Jag vet inte vad jag ska göra just nu jag förstår inte. Måste ha blivit extremt korkad på den sista tiden. För jag förstår inte hur jag ska göra!!! måste så ta tag i detta!


fan...



..helvete....


.. man ska inte svära jag vet...


men va fan ska jag ta mig till fattar nada, nicht, rien, inget, nothing, just nu...


måste dricka kaffe äta mat och röka...


................suck...........!

Av Tots - 18 maj 2008 18:57

Jag klev upp tidigt i morse gick promenad med en vän, sen var jag redo för att plugga.. men istället latar jag mig hela dagen... ja kanske är för att jag inte känner någon press men jag vet ju att jag borde göra lite grann... blir tre hetsiga dagar här framöver... det är bara för att jaghar internet hemma nu som jag har blivit lat...


Måste ta en cigg och sen äta och sen vila lite mer och titta på tv.. vad skulle man göra utan den?? hehe.. ja ganksa mycket tror jag. tvn dödar kreativitet.

Ovido - Quiz & Flashcards