Alla inlägg under juli 2008

Av Tots - 29 juli 2008 22:37

Gjorde ett test och jag vart 2 år äldre än sist jag gjorde det så nu är jag 23.2 år enligt det testet... suck.. jag börjar bli gamal:) hehe... jaja åldern är bara en siffra... haha..


Eller hur när rynkorna kommer och jag spenderar mer pengar på hudvårds produkter än jag gör på mat en månad. Inte lätt när det är svårt som sagt.



Av Tots - 28 juli 2008 22:40

Har haft tre underbara dagar när jag varit ledig från jobbet. Badat solat varit på utflykt och bara tagit det lugnt i solen med min älskling.


Jag uppskattar ledighet är sällan ledig tre dagar på sommaren då jag jobbar och nu vet jag vad som väntar mig denna vecka.... suck jobb 6 dagar i rad och det startar med helg som innebär 31 timmars dag jobb och sen är det tre nätter som hägrar... woohhooo...


Suck jag får väl tänka på de tre dagar som jag haft:)

Av Tots - 24 juli 2008 21:42

I dag har det varit varmt ute och jag har träffat en vän som jag inte sett sen skolan slutade... det var trevligt!! En kaffe i gräset och en glass på berget. Sen blev det till att arbeta lite... ja det gick väl ganska bra.. men jag känner mig inte 100% frisk så jag håller tummarna nu att det inte ska bryta ut till helgen då jag är ledig.. det skulle ju vara typiskt! Men jag ska inte ta ut något i förskott. Ska mest se fram emot att få vara lite ledig och att pengarna kommer in på kontot i morgon så jag kan köpa lite mat:)


Sola och bada hoppas jag på i helgen... men det visar sig vad som händer.

Av Tots - 22 juli 2008 15:29

I dag är en sån där dag som bara känns suck... suck... suck... Jag är så trött. vet inte varför om det är helgens alla jobb timmar eller det trista vädret eller något annat. Är bara så less på livet och vill helst bara ligga i en hög och gråta... Orkar inte med livet just nu. Blääääää......


Men jag kom just på vad det är som gör att jag känner såhär i dag, "tisdags syndromet"... Ett påfund som jag och min vän kommit på. Tisdagar är den värsta dagen i veckan... värre än alla dagar, då har lixom måndagen gått som man vet är första dagen på veckan och det kan man inte göra något åt. Tisdag är helt enkelt en dag som bara är upplagd för suck, blä, urk och uäk... helt jobbig dag. Och i dag har jag drabbats av det. Fan jag hatar det!!! Ingenting blir roligt när man lider av det... Så det är bara att bita i hop och hoppas på att det blir onsdag snart.


Jag säger då bara det... fy fan för tisdagar....suck!

Av Tots - 18 juli 2008 21:40

Jag behöver då inte fundera på vad jag ska göra i helgen... och tur är väl det ibland kan det ju ta emot att vara så lös slapp och ledig som man kan vara i mitt fall väldigt sällsynt att det händer att jag är ledig en helg. ... I alla fall det jag har nöjet att göra denna helg är att arbeta, hela helgen hela dagarna... tur jag har visst? Ja finns väl roligare saker som man kan underhålla sig med på en helg än att jobba... men men. Nästa helg är jag ledig hela tre dagar!!! Nice och då har jag äntligen fått pengar oxå, klart efterlängtade av mig!!! Blir inte så rik men jag kan nog unna mig något i alla fall:). Vill åka bort lite grann men får väl se vart vindarna tar mig??!! Jaha dax att sova då så att jag orkar med de 24 timmar av jobb som jag har framför mig dessa två dagar.

Av Tots - 17 juli 2008 18:35

Slöa dagar de behövs ibland.... I dag är en sån där dag när jag inte orkar förta mig något. Har dock varit och tränat på morgonen men sen har jag sett film, sovit och ätit massa onyttigt. Har dessutom mens så det förstör ju som livet lite en gång i månaden. Om man  inte ska tro på always reklamen bindor som "gör det lite roligare att ha mens"... När fan är det kul att ha mens??? Ehh.... aldrig skulle jag vilja säga! Inte nog med att man måste dra på en massa andra saker som gör dig som kvinna till underordnad mannen dessutom ska du påminnas en gång i månaden om att du lever och har ett kön som inte är ett manligt och "problemfritt". Tänkte på det när jag såg en annan reklam på tv som visas lite nu och då mest oftast. Pevaryl för kliande underliv hos kvinnor.... Hallå!!! Männen går titt som tätt och kliar sig i skrevet men det är det tydligen inget fel på??!!!! Men när en kvinna gör det blir det helt plötsligt problem fyllt??!!!! För det passar sig inte för en kvinna att göra det offentligt för då kan ju "pinsamma situationer" uppstå... jaja... men som sagt när männen kliar sig och rafsar sig i skrevet då offentligt??? Näe off course inga problem där inte...


jaja... är lite stingslig i dag... men det beror väl på PMS en annan sak som kvinnor får i samband med mens och som enligt män gör henne till ett monster. Men då skulle jag vilja säga att en man kan väl prova på att ha mens och se att det inte är så kul när ens kropp förvandlas till en svällande kropp som man inte har någon som helst kontroll över för man vet inte vad som händer...

Av Tots - 16 juli 2008 11:26

skönt att vara ledig i två dagar nu utan att behöva jobba. Det sliter så på min kropp att jobba. Ska snart ner på stan och fika lite med vänner:)


Och jag vet inte vad jag ska göra med mitt liv??? Gahhh börjar ju bli gamal... suck så jobbigt.. jag lever inte mitt liv mitt liv lever mig just nu. och jag tar inte tag i det som jag borde..

Av Tots - 14 juli 2008 21:03

och i dag var det första dagen som jag jobbade dag denna sommar. Lite omställning från att jobba natt. jag vet inte vad jag tycker mest om... hmm... Jag vet då att jag inte tycker om att kliva upp klockan 6 på morgonen för att börja jobba 7, då brukar jag vanligtvis vara på väg hem från jobbet... menmen det är bara tre veckor och så kanske det inte sliter lika mycket på kroppen som att jobba natt... vad vet jag.


Nu ska jag äta flingor och sen piggelin sen sova för att vara pigg i morgon.

Ovido - Quiz & Flashcards