Alla inlägg under september 2010

Av Tots - 29 september 2010 17:10

Lövens röda färg talar om för mig att en förändring har skett

kylan som tvingar mig att ta på en extra tröja

ger mig besked om att världen är kyligare i dag.


Jag satt i planet på väg, bort? Hem?

Tittade ut och såg himlen som brann borta i horisonten

färgerna var så vackra och något i mig rördes.


Hösten är här och med den kom förändringen.




Av Tots - 20 september 2010 20:57

Ibland är musik bara så underbart. Just nu svävar jag bort med den och bara njuter av vad den får mig att känna.


Musik är en underbar uppfinning:)


Av Tots - 18 september 2010 10:50

  

Jag viskar tyst på kvällen innan jag ska somna, är du där?


Jag tänker ofta på dig, jag börjar väl förstå.

Det börjar väl gå upp för mig.


du är borta och inget kan få dig tillbaka

Är du i himlen? För i så fall är jag kanske lite närmare dig nu.

Jag bor närmare dig, jag bor högt upp i huset.



Nästa vecka skulle du ha blivit 60 år.


Hoppas att de kommer i håg det i himlen så att

du får tårta!


Jag saknar dig! Jag vet ibland inte hur jag ska klara det,

det känns så tungt att tänka på att du är borta för alltid.


Tex, jag hoppas att du har det bra, jag hoppas att du ler mycket!!!


Av Tots - 13 september 2010 18:10

Jag vet att jag borde vara lycklig för att jag nu gör det som jag vill. Men jag är på något sätt väldigt svag just nu.. jag längtar hem ideligen, vet inte vad jag längtar till. Kanske är det för att allt är så nytt här, kanske är det inte som jag tänkt mig från början. Kanske hade jag glömt bort ensamheten som jag inte upplevde så mycket i Umeå.


Jag längtar hem och jag saknar min systerson så jag tror jag dör av längtan.. satt och kollad på bilder på honom och mitt hjärta dog lite smått. Jag längtar hem och jag vill inte vara här just nu i denna stund. Jag vet inte vad som gjort mig så svag. Jag trodde att jag var starkare än såhär. Men tydligen inte. Men jag antar att det löser sig så småningom.. jag antar att det blir bättre. För om det inte blir det kommer jag att ge upp.. eller det gör jag inte men det kommer bli tungt.

Av Tots - 5 september 2010 16:59

Jag trodde inte att jag var sådan som längtade hem. Vart nu hem är då jag nyss adressändrade mig hit till Stockholm. Är då detta mitt hem? Ja hem är det väl då jag bor här i fysisk bemärkelse. Men hemma är det där "hjärtat" är? Jag saknar min systerson så det gör ont i mig. Jag saknar min familj. Jag som aldrig varit en familjemänniska. Jag saknar att veta vart jag är. Sitter nu och tittar ut genom mitt fönster på 7:e våningen och det känns som att jag bor i himlen. Jag ser vita stenhus utanför. Miljonprojekt från 60-talet bor jag i.


Jag längtar hem.. eller är det bara för att det är söndag och söndagar alltid var hemma för mig?


psst... jag längtar hem....

Av Tots - 2 september 2010 15:23

Intensivt är väl hur jag skulle sammanfatta mina 6 dagar i Stockholm. Det känns som att jag varit här hur länge som helst. Men det handlar bara om 6 dagar. Dagar som jag knappt spenderat hemma utan varit i skolan och blivit korvstoppad, varit och träffat vänner. Sett på musik och en massa annat. Snart ska jag iväg igen för att träffa två vänner inne i stan. Hoppas det inte blir så sent.. längtar redan efter att få lägga mig i sängen och sova. Vart lite sent igår då vi var på konsert så i morse var det inte med glädje som jag steg upp. Men det gick. Sjukt trött just nu är väl mitt ledord.

Ovido - Quiz & Flashcards