Alla inlägg under maj 2012

Av Tots - 14 maj 2012 21:22

Jag hade en ganska tung avslutning på mitt lärarvick i dag. Klassen var oreglig och jag hade väl attityd problem kanske.


Det är sådana stunder som jag funderar över mitt val att bli lärare. Hur ska jag orka. För jag måste ju bry mig. Jag kan ju inte bara ge upp lixom.


Had eingen energi när jag cyklade hem och vädret från helvetet gjorde det ju inte bättre. JAg ville bara lägga mig ned på marken och skrika.


Såg film om ungdomskärlek nyss, önskade mig inte tillbaka till den tiden.


Livet är lite hårt ibland och i dag var en sån dag igen. I morgon är en ny dag, och den sista klassen jag hade i dag har jag först i morgon. JAg hoppas bara att de är snällare. Jag ska försöka att inte ha attityd problem.


Jag tror att livet kommer bli lättare i morgon helt enkelt.

Av Tots - 9 maj 2012 13:10

Låt mig bara få titta på dig så att jag kan minnas.

låt mig få åka bort. långt.

låt mig få svepas med i din andning
låt mig bara få ligga där bredvid

Inte så långt bort men en liten bit

Jag tycker om att titta jag studerar människor
tills de finns i mitt inre.


Jag tittar tills jag förstår vem det är, ibland förstår jag aldrig.

Jag tycker om att titta på fina saker. fina människor

jag antar att jag samlar på dem.



ibland när jag är ensam tar jag fram bilder från förr

i mitt sinne från mitt minne.


Låt mig få komma bort en stund och låt mig sedan få minnas just dig

du som inte finns just nu men som jag vet kommer att komma en dag.



Du vackra varelse vart är du?

jag har inte funnit dig än.
men jag vet att du kommer att komma.

För jag har väntat länge nu på dig...

Ovido - Quiz & Flashcards