Alla inlägg under april 2013

Av Tots - 1 april 2013 18:35

Lyssnar nu på Säkert, vemodigt och lite norrländskt sådär fint. 


Haft en fin dag med mig själv min penna, musik och mina tankar. Det är då det händer. Det är då det skapas. Det är även då som tankarna på dig kommer och går igenom mig, mitt hjärta och min hjärna. Du är spöket som jag vill lämna bakom mig. Kommer jag någonsin att kunna göra det? Jag vet inte. Jag bara längtar till den dagen. Då det sker när jag har tagit mig vidare. För ibland tror jag att jag kommer att vara fast i det förevigt och jag vet inte om jag orkar det. Ibland vill jag bara att allt ska vara så mycket enklare och vi bara ska vara kära i varandra så att jag ska slippa vara med någon annan fast jag är mest bekväm med dig. Men i maj är det 6 år sedan vi träffades och jag antar att det är dax nu. Jag kan inte sitta fast i dig längre. Du kommer inte att försvinna men vi kanske aldrig kommer att vara det vi varit. Men helst av allt vill jag bara vara nära dig det är den tanken som är jobbigast. Dagar som denna då jag sitter själv med mina lurar och lyssnar på musik som jag kanske inte borde lyssna på då tankarna på dig kommer fram. Eller så är det så att jag vill att de ska komma fram. Jag kanske vill sitta och tänka på dig, för så länge jag tänker på dig och saknar dig, då, då behöver jag inte gå vidare. Jag behöver inte ta ansvar för min framtid. Som ännu är oviss. Så länge jag lyssnar på musik som framkallar dig minns jag dig och då behöver jag inte glömma dig. 


det spelar ingen roll vad andra säger. För det är svårt att lyssna på dem när det enda jag lyssnar på är mitt hjärnspöke. 

Skapa flashcards