Alla inlägg under november 2013

Av Tots - 18 november 2013 14:37

Vaknade lyckligare än på länge. Jag har det där lilla suget i mig som får mig att vilja leva lite mera lite längre lite bättre. Jag har ett driv och jag vet inte vart det kommer ifrån. Jag försöker fylla livet istället för att livet ska fylla mig. Visst jag gråter fortfarande, men inte på samma sätt. Det händer att jag saknar honom som jag skrivit otaliga inlägg om. Men jag lyckades med bedriften att känna annat för en annan människa och det har hjälpt mig att ta mig ett steg vidare i min evighetsresa till att lämna honom bakom mig. Visst jag ska träffa honom snart. Men jag tror att det nu är på gammal vana. Vi är ju vana vid varandra nu, våra kroppar vet hur de ska mötas utan att det ska bli för varmt, knöligt eller obekvämt. Visst är det skönt att ha kommit dit, visst är det härligt att känna att jag kan leva lite för mig själv och inte styras av honom som jag varit beroende av i så många år. 

Jag är nog en beroende person, har svårt att släppa taget. Men nån gång måste jag göra det. Det kommer inte ske i morgon. MEn det kommer att ske så småningom. Och jag hoppas att han inte följer med mig på min fortsatta resa i livet. Jag vill börja leva ett liv utan honom. NU! 

Tidigare månad - Senare månad
Skapa flashcards