Alla inlägg den 5 juli 2010

Av Tots - 5 juli 2010 19:51

  Vem stiftade lagen om tvåsamheten, kyrkan, mannen, patriarkatet? Den där människan eller mannen som bestämde att kvinnor inte skulle få ha sin egen frihet.


Jag är kanske mer emot än för tvåsamheten. Men ändå kan jag sakna min egen frihet. Den som fanns innan jag fann tvåsamheten, som jag nu inte har. Den friheten då ensamheten inte var så påträngande och stor. Då ensamheten var något jag längtade efter. Jag har svårt att leva i nuet just nu då framtiden är så oviss. Men för en stund skulle jag bara vilja ligga där kanske vid havet, njuta, blunda och inte vara rädd för att öppna ögonen och vara där och då även om det är helt tomt.


varför känner jag mig ibland ensam fastän att jag har så mycket. Jo för att tvåsamhetens norm är så stark i samhället som vi alla lever i.

Ovido - Quiz & Flashcards