Alla inlägg under juli 2008

Av Tots - 9 juli 2008 13:59

alltid lika roligt i dag är det en mobil den andra jag köper på 8 år... Ja jag är ingen teknik nörd. I det andra är det fina plåster och burkar.


Har sovit för mycket i dag har ont i kroppen och trött... ska i väg på jobb igen idag natt jobb igen... suck. Vill inte jobba i dag har så ont i kroppen, speciellt ryggen. Jag måste bara börja träna ordentligt det går inte att ha såhär ont om man ska jobba. Det regnar ute och i morgon kommer min kombo hem från sin semester! Jag vill oxå resa lite mera, får se om jag får råd med det i slutet av sommaren om jag får jobb. Finns så mycket som jag skulle vilja göra här i livet men som jag inte hinner med just nu eller som jag inte kommit på en. Sitter och lyssnar på B-sidor av The Ark... det bästa bandet live:) har sett dem säkert 9 gånger, lite nördigt men de är så bra och det är så mycket nostalgi.

Av Tots - 4 juli 2008 16:17

ibland funderar jag på den, ibland ignorerar jag den. Det är konstigt att man vet att den kommer att inträffa för alla men ändå är man rädd för den..


Det finns de som tas ifårn oss alldelens för tidigt och det finns dem som levt sin tid här på jorden och försvinner. Men blir döden någonsin lätt? kan man någonsin acceptera att det händer. Jag tänker på en vän som jag hade i england, han dog alldelens för ung alldelens för tidigt han var bara i början av sitt liv men somnade in en natt. Jag saknar honom ibland, även om det är länge sen de tiderna var när jag bodde där. Jag har inte heller träffat någon av de andra sen dess. Men bara vetskapen av att jus han dog och att jag verkligen aldrig mer kan få träffa honom gör ont i hjärtat. Jag grät över honom senast när han skulle ha fyllt år innan jul, jag tänkte på hans familj hur mycket de måste sakna honom och hur mycket hans vänner som träffade honom ofta måste sakna det tomrum som han lämnade efter sig.

Ibland brukar jag prata med honom, jag tror inte på ett liv efter men det gör det lättare att förstå när jag tänker att han kanske kan höra vad jag säger vart han än är nu. En annan vän till en vän dog i våras oxå, hemskt!! Varför ska unga männsikor behöva bli berövade livet på ett sådant sätt?? Livet är inte rättvist alla dagar. Och jag är lycklig över de vänner som jag har runt mig! jag uppsakttar deras närvaro och vet inte vad jag skulle göra ifall någon av dem gick bort...


Livet är allt bra märkligt... man föds och man dör, och det där emellan är bara upp till en själv och de förutsättningar som man har i livet. Jag undrar om det finns ett liv efter detta och att när man dör får man träffa alla de som man har saknat men som inte finns ibland oss längre...

Av Tots - 2 juli 2008 20:06

ja jag är ledig i några dagar men egentligen är jag bara ledig i morgon då jag gick av i morse och går på igen på fredag. Och dagen som jag går av är jag mest bara seg och det känns som om jag har sirap i hjärnan och tuggummi i kroppen. Men det är skönt att vara ledig har ändå fått en hel del gjort i dag, tvättat och städat mitt rum och en gång till har jag förbannat alla mina grejer!! Suck.. varför ska jag spara så mycket. Slänge en penna i dag som jag haft sen jag var liten men aldrig använt. Vart jag lyckligare av att ha sparat den i säkert 15 år? Näe jag kan väl inte påstå det. Men nu är den borta i alla fall. Borde ta en rejäl rensning av allt. Jag tror inte att det kan vara sunt att spara på saker som man inte använder. De finns väl kvar för att de har emotionella värden, men om jag hittar en sak i en låda som jag inte ens kommer i håg att den existerar, varför ska jag då spara den?


Hittade även gamla urklipp ur tidningar, sånna där vimmelbilder, fanns ett på mig bland dem och jag kan itne ens minnas när det var eller vem det är som sitter bredvid mig.. är det inte hemskt att man kan glömma bort personer bara sådär?? Nu var säkert detta bara en person som råkade sitta bredvid mig i baren och som jag snackade lite med.. men ändå det är hemskt för då började jag tänka på andra som korsat ens väg och jag kommer på sånna saker som att jag inte minns sånt som jag skulle vilja minnas... men jag sparar minnsan pennor som jag inte ens använder, är det så att saker är viktigare än människor?

Ovido - Quiz & Flashcards