Alla inlägg den 4 mars 2010

Av Tots - 4 mars 2010 19:59

   Vi testar våra vingar.

Hur långt kan vi komma?

Hur högt kan vi nå?


Jag kan höra vingar slå runt mig, det är lite ljusare ute.

Jag kan kända vinden smeka min kind.

Min bror och min syster och jag.

Ensamma och ärrade.

Lite svartare lite sorgsnare.

Lite mindre glad

.



Jag undrar när jag ska nå upp

När målet är inom räckhåll.

När inte sorgen tynger mina vingar

så att jag kan lyfta och bara flyga iväg.

Ut på nya marker ut på nya äventyr.


Ut, upp, iväg.


Vi försöker vi kommer snart, vi ses om en stund.

Vi saknar dig.

Jag viker svanar för om jag har tillräckligt många

då, kanske

kanske då kan vi ses igen.

Kanske då kan vi komma upp till dig och hälsa på dig.

Kanske då kan vi acceptera det som hänt.



Kanske då kan vi förstå.

Jag har vikt 14. Alldeles för lite för att ta mig upp.

Ovido - Quiz & Flashcards