Direktlänk till inlägg 1 mars 2010

I dag, en dag som alla andra

Av Tots - 1 mars 2010 20:50

Jag vaknade på morgonen, klockan ringde alldelens för tidigt som vanligt. Sömnen var inte klar och dagen tvingade mig upp trotts att jag inte ville. Jag gick till jobbet, satte på datorn, kollar vad som finns att göra. Min arbetskamrat kommer in, sätter sig vid datorn, kanske pratade vi lite grann, om helgen, om dagen, om annat strunt. Dagen går och lunchen intas under tystnad läsandes en tidning som bara läses för att det är det enda som finns där och för att ord i vissa fall är överflödiga. Kaffemaskinen piper och säger att nu är ditt kaffe klart. Går tillbaka till kontoret, sitta och titta in i skärmen lite mera, packa lite prover svara lite på mail. Frågar konstiga frågor som jag vet min arbetskamrat inte kan svara på. Men jag frågar ändå för jag har tråkigt. Gör en studdsboll av gummiband, konstigt att det funkar. Viker en till svan, måste komma till 1000 st. för att få önska. Har gjort 10 st. Klockan slår hemdags, handlar på vägen hem, ringer något samtal för att få tiden att gå på den långa vägen hem. Kommer hem lagar mat, äter maten ser en film. Fylls av en längtan efter kärlek, på riktigt, kärlek när den är som bäst.Filmen tar slut och livet tar tag i mig, tvingar mig att inse att jag är fast på ett ställe som jag inte vill vara fast på. Ett ställe där varje dag ser ut som den andra och allt har sin samma rytm. Där livet inte är livet som jag vill att det ska vara utan för att det bara är... det liv som bara blev för att jag någonstans på vägen gav upp... Eller är det bara för att jag inte orkar? Jag har varit singel i 5 månader nu och det är, i morgon 4 månader sen han min styvfar dog.. Jag vet inte hur jag ska ta mig vidare, jag har fastnat som en myra fastnar i tuggummi en alldelens för varm sommar dag. Jag vet inte hur man tar sig vidare när livet är som ett ekorrhjul där man inte tar sig lös. Jag vet ibland inte hur jag ska finna styrkan att orka göra allt som jag måste för att ta mig vidare och ut ur detta...

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Tots - 18 november 2013 14:37

Vaknade lyckligare än på länge. Jag har det där lilla suget i mig som får mig att vilja leva lite mera lite längre lite bättre. Jag har ett driv och jag vet inte vart det kommer ifrån. Jag försöker fylla livet istället för att livet ska fylla mig. Vi...

Av Tots - 12 maj 2013 20:10

Det är på mornarna som det kan vara jobbigast. De dagar då jag umgåtts för mycket med mig själv. Då livet är lite skörar än vad det var förra veckan. Då när sängen kallnat efter att ha sovit för många nätter ensam. Vaknat för många mornar själv.  ...

Av Tots - 1 april 2013 18:35

Lyssnar nu på Säkert, vemodigt och lite norrländskt sådär fint.    Haft en fin dag med mig själv min penna, musik och mina tankar. Det är då det händer. Det är då det skapas. Det är även då som tankarna på dig kommer och går igenom mig, mitt hjär...

Av Tots - 18 februari 2013 18:26

Ibland (de senaste veckorna) tänker jag att livet skulle vara lite lättare om man slapp känna allt. Jag är lite ledsen just nu det har gått 3 veckor utan honom nu. Och det går bra, jag vet jag kommer att klara mig men det är alltid lite svårt att var...

Av Tots - 21 januari 2013 19:31

Ja jag kanske borde ta och göra det med tanke på att jag typ bara skriver på måndagar. Men jag ska sluta tjata om det och bara skriva för att jag känner för det och för att detta blivit mitt nya forum för att skriva. I och med att ingen läser ändå så...

Ovido - Quiz & Flashcards