Alla inlägg den 25 december 2009

Av Tots - 25 december 2009 16:54

 


Det vart en ganska bra jul ändå trotts att det var den första som vi firade utan Tex. Nya tradioner föds när levnadsförhållandena förändras. Julen är snart över och chokladen ligger och jäser i magen.

Jag har i allafall haft en jätte mysig jul. Vi syskon har hängt i flera dagar och fixat med mat och allt. Sjukt jobbigt att handla maten utan bil och sen släpa hem den i resväska (för att underlätta) men jag vet inte om det gjorde det så mycket bättre då det var som att ploga när man skulle dra den i snön. Men vi gjorde det och alla var nöjda och glada.


Vi var en stund vid graven och tände ljus och grät en tår. Jag lade dit en X9 tidning som jag köpt till honom i julklapp, jag stoppade ned den i träskon som stod kvar vid graven så att han skulle hitta den.  Så nu har han lite att läsa vart hän än befinner sig. Det var lite tomt utan honom. Men han fanns i våra tankar och min systerson firade sin första jul. Han hjälpte säkert till att hålla uppe stämmningen skulle jag tro. Han vart inte alls rädd för tomten utan han bara skrattade och log:).

Ovido - Quiz & Flashcards