Alla inlägg under december 2009

Av Tots - 8 december 2009 18:05

Det har varit en mörk dag i dag. Solen har inte tittat fram just något. Det ska inte påverka läste jag i en tidning mellan uppsala och stockholm. Men nog blir sinnet lite dystrare när inte solen tittar fram och det är som att man skulle gå med solglasögon hela dagen. Jag kan ju hoppas att i morgon blir lite soligare och bättre. Tröttheten har inte lämnat mig än heller. Men en dag gör den väl det också. Längtar till helgens vila.

Av Tots - 7 december 2009 20:12

Hur ska jag kunna göra det? Skriva en motivering om hur nära vi var? Vad vi hade för relation. Du var en av mina pappor, du var min barndom. Du var men är inte längre. Inte på riktigt inte mer än minnen och bilder, dofter och hål i hjärtat.


De kom och tog dig innan vi hann säga adjö, innan vi var färdiga med dig, med varandra. Du skulle inte försvinna först. Jag hoppas att du har det bra. Jag sörjer varje dag... varje dag utan dig är en dag närmare.





Vila, sov och drömm vackra drömmar!


Av Tots - 1 december 2009 20:40

  • om han inte dött
  • om jag inte var singel
  • om jag inte längtade så mycket efter något annat
  • om jag inte visste det jag visste
  • om livet tett sig annorlunda från början
  • om han inte lämnade mig för en massa år sedan

  • om jag inte börjat med det som tar livet av förnuftet
  • om jag levt min dröm
  • om jag inte klippt håret kort.

Kanske skulle allt ha varit annorlunda om jag inte levt mitt liv som jag levt mitt liv tills i dag. Men hade jag varit lyckligare om allt varit omvänt?


Jag tror inte det, för kanske är allt lite mera spännande när det är lite som det inte ska...

Ovido - Quiz & Flashcards